„Tudatosan X2” LEADER nemzetközi projekt
Az Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület 2013 júliusában 50 000 000 Ft összegű támogatást nyert az EMVA-ból a LEADER Európai Unión belüli és harmadik országbeli területekkel való nemzetközi együttműködés végrehajtásához 2012-től nyújtandó támogatások részletes feltételeiről szóló 99/2012. (IX.25.) VM rendelet kapcsán.
A projekt 2013.07.01.-2014.08.31-ig tart.
A program célja: osztrák mintákra épülő regionális helyi termék hálózat kialakítása és működtetése Dél-Zalában. Főként olyan tevékenységek végrehajtása, amely magyar és osztrák oldalon biztosítja a helyi termékek piacra jutását, a termékek népszerűsítését és direkt értékesítését, a fogyasztói választás tudatosságának növelését. A program része a helyi termék és helyi idegenforgalom összekapcsolása a közös értékesítés érdekében.
A program keretében megvalósuló projektelemek:
- Termelői piac kialakítása Zalakaroson
- Közös nyilvánosság biztosítása médiában és saját honlapon keresztül
- Közös gasztronómiai kiadvány (1500 pld.), fogyasztói kézikönyv (3000 pld.), helyi termék katalógus (4000 pld.) és kisfilmek (20 db különböző termék) készítése
- helyi terméket, gasztronómiát népszerűsítő rendezvények
Térségi helyi termék szemle – Zalakaros
Keresztúrok találkozója – Nemzetiségi Gasztro-show – Murakeresztúr
Gesztenyeünnep – Galambok
Bormustra – Nagyrada
7ördög fesztivál – Gelse
Gyümölcs és Méz fesztivál – Sand
Mosolykert- helyi termékek a gyerekek örömére- Zalaszabar
György napi tej- és sajtseregszemle – Zalamerenye
Zárókonferencia
- tapasztalatcsere tanulmányutak keretében a résztvevők között
Polgármesterek találkozója
Termelői tanulmányút
- Termelők marketing műhelybe vonása (3alkalommal marketing műhely létrehozása)
Projektcélok:
- Fogyasztók irányában:
– A fogyasztói szokások kérdőíves felmérése, a helyi termékek (bor, méz, kézműves áruk) ismertségének vizsgálata, adatbázis-készítése.
– Fogyasztói kézikönyv összeállítása, mely a fogyasztói szokásokra építve tudatosan ösztönöz a helyi termék keresésére, vásárlására.
– Az élmény és helyi termék összekapcsolása (8 magyar térségi rendezvény szervezése); térségi élménykártya-rendszer kialakítása osztrák minta alapján.
– Élménykártya-rendszer alapjainak elkészítése.
- Termelők irányában:
-Termelői adatbázis és helyi termék térkép készítése. A termelők aktív bevonása a programba (részvétel tanulmányúton, rendezvényen, marketing műhelyben). A termelő, szolgáltató és a termék piacképességének növelése (termékkatalógus szakácskönyv; kisfilmek készítése 20 termék-termelő bemutatásával; folyamatos népszerűsítés közösségi honlapon és kábelrendszeren).
– Termelők, turisztikai szolgáltatók feltérképezése fotózással
– Termelők marketing műhelybe vonása
– Adatbázis rendszerezése, helyi termék települési térképek készítése.
– Helyi termékkatalógus szöveges, képes anyagának véglegesítése
– Helyi termékkatalógus nyomdai munkái, megjelentetés
– Kisfilmektechnikai előkészítése, forgatókönyvek készítése
– Termelői egyeztetések a kisfilmekről
– Kisfilmek legyártása
– Gasztronómiai hagyományok feltárása, receptgyűjtés, szakmai egyeztetés
– Kiválasztott receptek elkészítése, fotózása:
– Magyar és osztrák receptek rendezése, egyeztetés az osztrák partnerrel
– Kiadvány szerkesztési és nyomdai munkái
– Tanulmányúton osztrák termelők meglátogatása, kapcsolatépítés
– Marketing műhelyeken (3 alkalom) eladásösztönző tevékenységek elsajátítása, osztrák példák gyakorlati adaptációja
- A piac bővülése érdekében:
– Termelői piac kialakítása Zalakaros Város Önkormányzatával együttműködve. Infrastrukturális beruházás, térburkolás, termelői standok beszerzése, árnyékoló pergola kiépítése, üzemeltetési engedélyek beszerzése
– Térségi Helyi Termék SzemleszervezéseZalakarossal közös rendezésben 2013 szeptemberében, a termelői piac ünnepélyes indítása.
Eredmények:
– 2014 tavaszától folyamatosan nyitva tartó termelői piac Zalakaroson, 15-18 termelő számára rendszeres árusítási lehetőség biztosítása.
– A tevékenységek egymásra épülve kapcsolati hálót alkotnak a települések, a termelők/szolgáltatók és a fogyasztók között.
– Partneri kapcsolatok bővülése, hálózat kialakulása (20 termelő/szolgáltató), osztrák-magyar programok rendszeressé válása.
8 hozzászólás
Visszajelzés:
Visszajelzés:
Visszajelzés:
Visszajelzés:
Visszajelzés:
Visszajelzés:
Visszajelzés:
Visszajelzés: